27 Kasım 2007 Salı

Hazreti Veysel Karani' nin hayatına Genel Bakış

Hazreti Veysel Karani' nin hayatına Genel Bakış

Hz. Veysel karani hazretleri m.s. 555 tarihinde yemen ilinin karani köyünde dünyaya gelmiştir asıl adı üveys tir babasının adı karen oğlu amr dır ergenlik çağına gelince mükemmel bir insan olduğu şu sözden anlaşılmaktadır: ey sevgili annneciğim emin olki yakında beşeriyeti hidayete erdirecekbatıl inançları yıkacak allah,ın birliğini bildirecek bir peygamber dünyaya gelecektir demiştirüveysin küçük yaşta babasız kaldığı yoksulluk içinde annesiyle yaşamını sürdürdüğü hiç evlenmediğive hiç bir zaman putlara tapmadığı rivayet edilmektedir.hz. Veysel karani,nin peygamber efendimizinnezdindeki değeri aşağıdaki değeri hadisi şerifi anlamak mümkündürpeyganber efendimiz hz. Veysel karani için bir gün sahabelerini toplayarak şöyle buyurmuşturhazreti üveysi nerde görürseniz görün kendisinden hayır duasını isteyiniz benden sonrada hırkamı kendisine veriniz buyurmuşlardır. Bunu soran sahabeler ya resulullah üveys kimdir ?Sorusunu sorunca peygamberimiz ; o öyle bir insanki bir tek ilaha inanmış beni görmeden bana iman etmiş ve beni görmek için annesinden izin almış fakat beni evde bulamayınca annesiona evde bulamassan geri dön sözüne itaat ile geri dönmüş geldiğini müjdeleyen hazreti aişe,dirpeygamber efendimiz vefatından yedi yıl sonra hz ali ile hz osman peygamber efendimizin hırka-i-şerifi halen istanbul fatih semti veysel karani camisinde bulunmaktadır (hz veysel karaniye vermişlerdir.)Hz veysel karaninin türbesi,nin nerede olduğu ve vefatının ne zaman olduğu konusunda en çok itibar edilen rivayetşudur.hz ali nin halifeliği sırasında hiç istemediği halde iki müslüman gurup arasında çıkan sıffın savaşı için hz. Ali tarafından medineye çağrılmış ve bu davete katılan hz. Üveys sıffın savaşında yaralanmış millattan sonra 657 yılında bu savaşta şehid olmuştur. Naaşının alınması için ( üç kabilenin ) birer tabuta alıp götürdüğü rivayet edilmektedir. Bu türbelerden biri yemen, de biri şam,da biri ise siirt baykan ilçesi ziyaret beldesindebulunmaktadır.Hazreti veysel karaninin (münacaatı allah cc yalvarması dua istemesi:ilahi sen benim rabbimsin ben ise kulum sen yaratıcısın be yaradılanım .sen rızık vericisin ben ise rızık alıcısıyım .Sen maliksin mülk sahibisin,ben senin mülkünüm. Sen azizsin ben zelilim muhtacım. Sen ganisin ben muhtacım.sen ganisin ben muhtacım fakirim. Sen hayat sahibisin sen iyilik yapansın. Ben kötülük ediciyim sen affedicin, ben ben günah işleyenimsen büyüksün ben kıymetsizim sen kuvvetlisin ben zayıfım. Sen verensin ben dilenciyim ben isteyenim sen korkusuzsun ben korkarım sen cömertsinben miskinim sen cevap vericisin istekleri yerine getirensin çağıranım.Sen şifa edicisin ben ise hastayım. Benim günahlarımı affet bağışla. Hastalıklarımı şifa et ya allah ya kifi, ya rabbi ,ya hafi, ya rahim,ya şafi, ya kerim, ya affedici beni affet, babamı, annemi, kuran-ı- kerim ve iman hazretlerinde sadık olanlarıda affet bütün günüahlarımı affetbütün hastalıklarıma afiyet ver. Benden ve hizmet edenlerden edebiyen razı ol. Rahmetinle ya erhamenirrahimin ey herkestenrahmeti fazla olan allah,ım elhamdulillahirabbilalemin...amin...

Hiç yorum yok: